سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق با من میرقصد

صفحه خانگی پارسی یار درباره

پرفروش ترین و بهترین خمیر دندان دنیا کدام است؟

 

بهترین خمیر دندان دنیا کدام است و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در ادامه به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

 

مسواک زدن صحیح در کنار انتخاب خمیر دندان مناسب باعث حفظ سلامت و بهداشت لثه و دندان‌ها می‌شود. امروزه خمیر دندان‌های متنوعی با خواص شگفت‌انگیز را در بازار می‌بینیم که ممکن است همین تنوع زیاد فرد را در انتخاب مناسب‌ترین و بهترین برند خمیر دندان کمی سردرگم کند. اگرچه داشتن فلوراید یکی از ویژگی‌های اصلی و عمومی برای تمام خمیر دندان های برتر دنیا است، اما خمیر دندان‌هایی نیز ساخته شده‌اند که منحصرا برای خاصیت ضدجرم، ضد پلاک، ضد پوسیدگی، سفید کننده، خنک کننده، تقویت کننده مینای دندان و … معرفی و استفاده می‌شوند. در نتیجه چنانچه هر فردی قصد داشته باشد که بهترین خمیر دندان دنیا را برای خود تهیه کند، ابتدا می‌بایست به نیاز اصلی دندان‌های خود توجه نماید.

 

اگر تمایل دارید با بهترین برندهای خمیر دندان آشنا شده و خمیر دندان های برتر جهان در دندانسازی رشت را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین خمیر دندان دنیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک خمیر دندان خوب و قابل اعتماد باید بتواند حداکثر مقدار جرم و پلاک دندانی را از روی سطح دندان پاک کرده و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند. این در حالی است که در کنار حذف جرم و پلاک نباید مینای دندان آسیبی متحمل شود. همه خمیر دندان های برتر دنیا حاوی فلوراید هستند که مانع از پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. فلوراید به تقویت مینای دندان کمک کرده و از ایجاد حفره در بافت دندان و پوسیدگی آن جلوگیری می‌کند. پس می‌توان گفت که ویژگی اصلی و عمومی همه خمیر دندان‌های برتر دنیا داشتن فلوراید است. اما اگر دندان‌ها یا لثه‌های حساسی دارید و یا به دنبال سفید کردن، خنک کردن، محافظت از جرم، پوسیدگی و … دندان‌های خود هستید، بهتر است با توجه به نیاز خود از یکی از بهترین خمیر دندان های جهان که صرفا با این اهداف تولید شده‌اند، استفاده کنید.

 

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین خمیر دندان های دنیا خواهیم پرداخت.

 

بهترین برندهای خمیر دندان

بهترین خمیر دندان دنیا توسط سازمان‌های معتبر جهانی و بهداشتی بررسی و تائید می‌شود. بسیاری از دندانپزشکان، خمیر دندان‌هایی را که به تائید انجمن دندانپزشکان آمریکا (ADA   ) برسند تائید کرده و به بیماران خود توصیه می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین خمیر دندان ‌های جهان را با هم مرور خواهیم کرد:

 

 

اورال بی (Oral-B)

کمپانی اورال بی یک شرکت معروف و معتبر در زمینه تولید انواع محصولات دهان و دندان در دنیا است که همیشه به عنوان برند شماره یک از طرف دندانپزشکان توصیه می‌شود. اورال بی خمیر دندان‌های متنوعی را با خاصیت‌های مختلف نظیر ضد پوسیدگی، ضد جرم و سفیدکننده تولید کرده و همواره محصولات این شرکت جزو بهترین خمیر دندان های دنیا شناخته می‌شوند.

 

اورال بی در خمیر دندان‌های خود از ماده فلوئورید قلع II استفاده می‌کند که این ماده با مسدود کردن لوله‌هایی که مینای دندان را به عصب متصل می‌کنند از تحریک شدن اعصاب دندان جلوگیری کرده و مانع از تیر کشیدن و حساس شدن دندان نسبت به سرما می‌شود. این در حالی است که استفاده از رایحه‌هایی نظیر نعنا و دارچین در ترکیبات این محصول موجب می‌شود که فرد خاصیت خنک‌کنندگی و خوشبوکنندگی را در دهان خود تجربه کند.

 

اگرچه قدرت پاک‌کنندگی و سفیدکنندگی خمیر دندان اورال بی زیاد است اما شاید قیمت نسبتا بالای آن مانع شود که همه بتوانند آن را برای استفاده در لیست خرید خود قرار دهند.

 

 

کلگیت (Colgate)

در ادامه آشنایی با بهترین خمیر دندان دنیا به برند معروف و محبوب کلگیت می‌رسیم. خمیر دندان‌های کلگیت با کیفیت بسیار بالا تهیه شده و به واسطه مقدار مناسبی از فلوراید و مواد معدنی که در فرمول خود دارند به تقویت مینای دندان فرد کمک می‌کنند. این در حالی است که خمیر دندان‌های این شرکت قابلیت بالایی در از بین بردن لکه‌های روی سطح دندان داشته و حتی در مواردی می‌توانند کلسیم از دست رفته دندان‌ها را جبران کنند.

 

اگر از آن‌ دسته افراد هستید که با مصرف مداوم چای و قهوه، سفیدی و درخشندگی دندان‌های خود را از دست داده‌اید، پیشنهاد می‌شود با استفاده از دو محصول پرفروش برند کلگیت یعنی خمیردندان سفیدکننده و ضد بوی مکس وایت و همچنین خمیردندان حفاظت و سفیدکننده ملایم مکس وایت، درخشندگی و رنگ طبیعی دندان‌های خود را به آنها بازگردانید.

 

خمیردندان کلگیت حاوی ماده سدیم لورت سولفات در ترکیبات خود است که اگرچه در تحقیقات علمی نکته منفی درباره آن ثبت نشده، اما برخی از مصرف‌کنندگان معتقدند که این ماده باعث خشکی دهان می‌شود. پس چنانچه بعد از مسواک زدن، احساس خشکی دهان خیلی آزارتان می‌دهد بهتر است در هنگام خرید خمیردندان کلگیت این نکته را در ذهن داشته باشید.

 

 

سنسوداین (Sensodyne)

خمیر دندان سنسوداین را می‌توان بهترین خمیر دندان دنیا برای دندان‌های حساس معرفی کرد. خمیر دندان‌های این برند حاوی مواد تسکین‌دهنده و التیام‌بخش نظیر پتاسیم نیترات، کلرید استرانسیوم و استرانسیوم استات هستند که برای دندان و لثه‌های حساس به شدت توصیه می‌شوند.

 

در واقع پتاسیم ماده‌ای است که به تسکین و آرامش دندان‌های حساس کمک کرده و به دلیل قطبیت زیادی که یون پتاسیم دارد، ضربات و فشارهایی که به اعصاب دندان وارد می‌شوند، از بین می‌روند. استرانسیوم نیز مانند کلراید، کمبود کلسیم دندان را جبران می‌کند. در کنار تمام این موارد برخورداری از خاصیت سفیدکنندگی موجب می‌شود که فرد تمام آنچه که از یک خمیردندان خوب انتظار دارد را با هم داشته باشد. دو محصول خمیردندان سفیدکننده و خمیر دندان روزانه نعنایی سنسوداین را می‌توان از پرفروش‌ترین خمیردندان‌های دنیا دانست. سنسوداین قیمت نسبتا مناسبی داشته و در مقایسه با حجم و کیفیت، ارزش خرید بالایی دارد.

 

 

کرست (Crest)

خمیر دندان‌های کرست را می‌توان یکی از بهترین خمیر دندان های دنیا دانست. این محصول قدرت پاک‌کنندگی بسیار زیادی داشته و فرد با یک بار استفاده، برطرف شدن جرم و پلاک‌های روی دندان خود را به وضوح احساس خواهد کرد. از آنجا که خمیر دندان کرست قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد استفاده از آن برای افرادی که لثه و یا دندان‌های حساس دارند، توصیه نمی‌شود.

 

 

اکودنتا (Ecodenta)

اکودنتا را باید بهترین خمیر دندان دنیا با عصاره‌های گیاهی دانست. این خمیر دندان در فرمول خود از عصاره‌های گیاهی مختلف با خاصیت ضدمیکروب، ضدجرم، آنتی اکسیدان و محافظت‌کننده استفاده کرده و بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال خمیردندان گیاهی هستند. برند اکودنتا در محصولات خود از ماده کالیدنت نیز استفاده کرده که منبع طبیعی از کلسیم بوده و در تقویت مینای دندان موثر است. اکودنتا در فرمول خود پارابن، شکر و تریکلوزان نداشته و همچنین خالی از سولفات (SLS) است.

 

خمیر دندان‌های اکودنتا از پوسیدگی دندان فرد جلوگیری کرده و قادرند که خراش‌های ریز روی دندان را ترمیم کنند و بهبود ببخشند.

 

 

سیگنال (Signal)

سیگنال را نیز به عنوان یکی از بهترین برند خمیر دندان در دنیا می‌شناسند. خمیر دندان‌های این برند خاصیت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و در پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های متداول لثه بسیار عالی عمل می‌کنند. این برند برای دندان‌های حساس نیز، خمیر دندان مناسب تولید کرده و فرد می‌تواند با استفاده از آن با ملایمت بسیار و بدون خراش دیدن مینای دندان، پلاک‌های دندانی خود را حذف کرده و دهانی خوشبو را تجربه کند.

 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی بهترین خمیر دندان دنیا پرداختیم و برندهای مطرح جهانی در زمینه تولید انواع خمیر دندان را مرور کردیم. شاید با خود تصور کنید که خرید خمیر دندان گران‌قیمت خارجی خیلی صرفه اقتصادی ندارد، اما باید به خاطر داشته باشید که به صرفه بودن یک محصول همیشه با برچسب قیمت آن سنجیده نمی‌شود. ممکن است خمیر دندان‌های خارجی در مقایسه با همتایان ایرانی خود قیمت به مراتب بالاتری داشته باشند اما در عوض نقش‌شان در حفاظت و جلوگیری از آسیب‌دیدگی دندان را به طور تمام و کمال ایفا می‌کنند.

 

با این حال کلینیک دندانپزشکی تمام دیجیتال باران با بهترین متخصص ایمپلنت در رشت توصیه می‌کند صرف‌نظر از خارجی یا ایرانی بودن خمیر دندان، همیشه محصولی متناسب با وضعیت لثه و دندان‌های خود خریداری کرده و استفاده کنید تا بتوانید نتیجه موثرتری در پاکسازی دندان‌های خود را تجربه کرده باشید.